top of page

A week in duty!

StartFragmentHey!

Lidt mere end 1 uge er gået og jeg har nu haft en smagsprøve på en hel arbejdsuge.

Mandag gik jeg langs vandkanten hele vejen til Saint Phillipe skolen, for at hente Nicholas og William efter skole. Jeg gik så jeg havde tid nok til at nyde omgivelserne og fare vild hvis nu ikke jeg havde lagt mærke til omgivelserne så godt som jeg påstod overfor mig selv ;) Men jeg er sgu bare god til at finde rundt!

Jeg stod udenfor skolens port kl. 16:30 og drengene kom 5 minutter efter ud af porten. Det er i mine øjne en mærkelig og hektisk måde at hente børn fra skolen på. Alle forældrene står ude på den anden side af en giga jernport og venter på at deres barns klasse trin eller noget i den stil bliver råbt op, og så kan de gå ind og hente dem. Der er en million forældre og en million børn der går ud og ind af porten når det er deres tur. Jeg prøver så at høre hvornår manden råber mine drenges klasser op og det er ikke nemt at høre fordi klassenavnet giver ingen mening i mit hoved ;) Først råber manden "CM1" og efter noget tid "CM2" og til sidst råber han "CM1 et CM2", og dér skal jeg ind og hente dem! Men jeg fik da drengene med hjem, haha!

Jeg har siden mandag hentet drengene hver dag undtagen onsdag, da de begge havde fri onsdag. Normalt skal William i skole onsdag også, men det var en undtagelse denne onsdag. De var begge hjemme, så der var ingen tidlig vagt for mig, jeg vågnede i stedet kl. 8 og lavede morgenmad til dem. Onsdag havde jeg ingen pause i løbet af dagen som jeg normalt har fra at de tager i skole til at jeg skal hente dem igen, så det var en lang dag. Derudover kom der uvejr, så det begyndte at tordne. Vi var til tennis med drengene da det begyndte at regne helt vildt. Jeg sad i min nederdel og T-shirt og frøs af H…… til, da jeg ikke forventede at vejret ville blive sådan! Efter hvad føltes som evighed valgte Fabienne at William ikke nåede sin tennis træningen fordi ingen havde lyst til at træne i det vejr ;-)

Torsdag og fredag var jeg alene hjemme med drengene, da Fabienne ville besøge Dominique i Schweiz, hvor han arbejder. Jeg skulle derfor hente William og Nicholas både torsdag og fredag, lave aftensmad til dem og få dem i seng med alt hvad der indebære derimellem! Derudover skulle jeg følge dem i skole fredag morgen, hvor vi tog bussen til skolen. Bussen går selvfølgelig i stykker på vejen og alle passagerer må stige ud. Vi går resten af vejen, men de når at komme til tiden! Puha ;) Jeg gik så langs kysten hjem igen.

En lille anden fun-fact… Jeg har helt glemt at fortælle om hvad morgenmaden består af for den franske familie! For det første gjorde jeg store øjne da de brugte skåle til at drikke af. De fylder skålen op med mælk og drikker det. Derefter spiser de 1-2 skiver toast brød med chokolade smørpålæg, som for mig smager frygteligt dårlig - det er kun Nutella der fungere som smørpålæg! Til sidst drikker de et glas juice, og så er der spist morgenmad. WHAT!? En skål mælk og et stykke hvidt tostbrød med chokolade er ikke morgenmad! Det er jo det vigtigste måltid på dagen, men det ser ikke sådan ud her i Frankrig ;-)

Xoxo

Beksi

EndFragment


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Ingen tags endnu.
bottom of page