top of page

4 days in!

StartFragment

Hey!

Jeg har nu været i den nye familie i 4 dage og jeg har allerede opfanget nogen mærkelige ting :)

Den måde de spiser er så meget anderledes end jeg er vant til og måske er det bare i min egen familie at vi spiser anderledes end her, men nogle af de ting som de gør er absolut en fransk måde ;)

Jeg vil komme med nogle eksempler på de ting, jeg har bemærket som værende anderledes.

De spiser ost efter hver aftensmad. Først får vi en tallerken fyldt med grøntsager eller en blandet salat (med en masse hvidløg, min tunge gør ondt, når jeg har spist salat på grund af alt det hvidløg). Derefter får vi en tallerken med en slags pasta, som har en form for kød i dem eller en tallerken med kød og noget andet. Derefter får vi et stykke frugt, og de spiser så også ost. Og det er ikke ligesom jeg tænkte det ville være - du ved et stykke ost på et stykke brød, nej ... bare en stor luns af ost og så ind i munden det går;)

De ved, at jeg kan lide næsten alt, men ikke ost. Så jeg får bare frugt!

I dag til frokost fik vi pomfritter og en bøf, jeg troede det ville være en stegt bøf, men bøffen havde kun rørt stegepanden, så den var dybest set rå! Jeg troede, at det var jeg joke og mens jeg spiste det var jeg bange for, at jeg kunne blive syg af det ;) Haha! Det er et Fransk måltid. I Danmark er vores bøf gennemstegt eller i hvert fald medium stegt..

Så jeg prøver en masse nye ting, når det kommer til fødevarer og heldigvis er jeg meget åben over for nye ting.

I går var jeg alene med drengene om aften. Vi fik nogle penge til mad og forældrene spurgte mig, om jeg kunne tage dem til Mc Donalds. Jo da.

Vi havde middag på Mc Donalds og spillede et spil, da vi kom hjem. Efter jeg fik Nicholas, den yngste, i seng gik William og jeg tur med hunden (navn på hunden: Fan Fan). Jeg var virkelig træt så kl. 22:00 jeg sagde til William, at han var nødt til at gå i seng, og jeg ville gøre det samme.

I dag gik vi på stranden fra kl. 10 om morgenen, fordi drengene skulle stå på vandski. Jeg var med i båden. Til frokost gik vi tilbage til huset og Nicholas havde 2 venner med ham. De spillede Xbox på mit værelse, indtil maden var klar. Det er en af ​​de gode ting ved at være 5 minutter væk fra stranden! Jeg gik tilbage på stranden en time efter de andre, fordi jeg havde brug for en stille time;) Det er meget svært at være omkring så mange mennesker hele tiden, når du ikke taler samme sprog, fordi min hjerne forsøger at forstå, hvad de siger hele tiden, og det er udmattende! Men det vil blive bedre med tiden. <3

Nu vil mit trætte jeg tage mine høretelefoner i ørene og lytte til min lydbog på telefonen :) Så jeg kan være klar til at arbejde kl. 7 i morgen tidlig!

Xoxo

Beksi

___________________________________________________________________________________________

I have now been in the new family for 4 days and strange things have already occurred to me :)

The way they eat is so much different then I am use to and maybe it is just in my own family that we eat different, but some of the things are definitely a French way of during it ;)

I will come with some examples of the things I have noticed as different.

They eat cheese after every dinner. First we get a plate filled with vegetables or a mixed salad (with A LOT of garlic, my tongue hurts after I have eaten the salad because of all the garlic). Then we get a plate with some pasta, which have some kind of meat in them or a plate with some meat and something else. After we have a piece of fruit and they have cheese as well. And it is not like I was thinking it would be - you know a piece of cheese on a piece of bread, no… just a big chunk of cheese and in the mouth it goes ;)

They know that I like almost everything but not cheese. So I just get the fruit!

Today for lunch we were having French fries and a steak, well I thought it would be a cooked steak but it had only touched the frying pan so it was basically raw! I thought it was I joke and while I ate it I was worried that I might get sick ;) Haha! That is a French meal. In Denmark the steak is cooked.

So I try a lot of new things when it comes to food and luckily I am very open towards new stuff.

Yesterday I was alone with the boys in the evening. We got some money for food and the parents asked me if I could take them to Mc Donalds. Sure.

We had dinner at Mc Donalds and played a game when we got home. After I got Nicholas, the youngest, to bed and William and I walked the dog (name of the dog: Fan Fan). I was really tired at 10pm so I said to William that he had to go to sleep and I would do the same.

Today we went on the beach from 10 in the morning because the boys were going to ski on the water. I was with them in the boat, looking at them. Then we went back to the house for lunch and Nicholas had 2 friends with him. They played Xbox in my room until the food was ready. That is one of the nice things about leaving 5 minutes away from the beach! I went back on the beach an hour after the others because I needed a quit hour ;) It is very hard to be around so many people all the time when you don’t speak the same language, because my brain tries to understand what they are saying all the time and it is exhausting! But it will get better with time. <3

Xoxo

Beksi

EndFragment


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Ingen tags endnu.
bottom of page