top of page

Rotterdam

StartFragment

Hey!

Vi skulle tidligt op i dag, fordi vi skulle køre med bus til Rotterdam. Jeg sad ved siden af Alexander K, og han havde sin pude med som han så venligt delte med mig. Vi fik derfor en god nappi før dagen rigtigt gik i gang. Dog blev vi forstyrret, go selvfølgelig blev vi forstyrret lige inden man falder i søvn - sådan du ved, lige på vippen til at falde hen. Foto læren, Steffen, synes lige at alle skulle vækkes, så han satte MEGET højt musik på i højtalerne og han slukkede ikke før alle var vågne. Derefter slukkede han igen og grinte. Typisk Steffen :p I øjeblikket var det ikke sjovt, men nu kan jeg godt se at det egentlig var ret morsomt. Vi faldt dog i søvn igen, så så slemt var det heller ikke :)

Da vi ankom til Rotterdam stod alle sangskriverne af, fordi de havde en workshop hele dagen, hvor de skulle skrive sange sammen med hollandske studerende. Vi andre skulle blive i bussen, og så var der sight seeing rundt i Rotterdam for at se på arkitektur. Det var meget spændende, men jeg var bare lidt for træt til at holde godt øje med bygningerne. Der var dog nogen meget sjove og specielle bygninger!

Der var flere forskellige muligheder i dag i Rotterdam:

> Boijmans Van Beuningen museum

> Witte Withstraat

> Foto museum

Og herefter skulle vi mødes ved Kunsthal Rotterdam kl. 13 hvis vi ville med ind og se udstillingerne, ellers skulle vi først være der kl 16, fordi der ankom bussen.

Jeg tog med Steffen og foto/VJ eleverne på foto museum, fordi Steffen fortalte hvem der udstillede, og så var jeg solgt! Det var Horst P. Horst der havde en udstilling, og for dem som ikke ved hvem han er, så var han en modefotograf og han var fx fotograf for Vogue. Han har taget nogen sindssyge flotte billeder gennem tiden, og fordi jeg vidste hvem han var, så var det oplagt at tage med :)

Vi gik på café først, da vi alle ente var kaffetrængende eller havde en mave der rumlede. Det var en meget lækker og hyggelig café ved navn Rotterdam Café (et meget opfindsomt navn, I know!)

Jeg fik en sandwich med røget laks -> MUMS siger jeg bare!

Museet gjorde helt sikkert indtryk på mig i flere henseende. Fotografen startede med en udstilling af sine fashion-photoshoots for Vogue. Man kunne derefter se hans udvikling som fotograf, da han går fra modefotograf til noget mere surrealistisk og derefter til det naturealistiske og til sidst helt over i nøgne mænd 'Mann Nude'. De har 'Mann Nude' billeder var helt fantastiske - gid jeg måtte have taget billeder af det, men det måtte man ikke. Billederne var flotte og specielle, fordi han havde sat manden i meget feminine eller kvindelige positurer, de positurer som kvinder altid står i når de får taget nøgenbilleder. Kontrasten var voldsomt fed!

Den næste udstilling som gjorde indtryk var 'fashion photography'! Det var smukke kjoler, hvor billederne var som print på kjolestoffet. Dvs. Kjolerne var billederne. Det var virkelig fascinerende og anderledes.

Efter museet så jeg Rotterdam sammen med nogen af den andre, og omkring kl. 16 nåede vi til Kunsthalle museum, hvor vi kørte i bus hjem til Amsterdam. På vej hjem sad jeg ved siden af Jacob G, og mange af de andre lå og sov hele vejen hjem.

Om aften havde jeg en rigtig drengetur igen, da jeg fik tilbage til Lombardo's for at få en god Burger igen, og denne gang var det sammen med Emil, Emilos og Jacob G.

Nu skal vi have en sidste bytursaften, og den fortæller jeg om i et nyt opslag, da jeg skal til og afsted. ​To be continued...

Xoxo Beksi

EndFragment

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Ingen tags endnu.
bottom of page